zondag 9 maart 2008

Mango 89 - 05-2006 tem 07-2007


Vorige vrijdag afscheid genomen van Mango 79 en gisteren samen met Tim bij velomobiel Mango 89 gaan ophalen.


Je merkt dat de Mango's steeds verder blijven evolueren. Tussen Mango 79 en 89 liggen maar 9 andere Mango's en toch zijn er wel een paar opmerkelijke verschillen:



  • De verlichting bestaat nu standaard uit een 2,5 watt halogeen en een 5 watt halogeen (in de vorige versies slechts 1 x 5 watt)

  • Het "dashbord" is nu gelijk aan dat van de Quest. Dwz dat de bediening van de lichten op de linker wielkast is gemonteerd (veel handiger dan op de framebuis) en dat je ook standaard binnenverlichting hebt. Deze binnenverlichting hangt trouwens vast aan een vrij lange draad zodat je dit lampje ook kan gebruiken om 's nachts een band te vervangen.

  • De electrische claxon zit niet meer volledig inwendig maar is mooi ingebouwd in de neus.


Buiten deze "standaard veranderingen" heb ik bij Mango 89 ook gekozen voor een dual drive versnellingsnaaf. Mijn eerste indruk van deze naaf is heel positief. In de hoogste versnelling hoor je ze wel ietsje zingen maar dat stoort zeker niet. Het schakelen in stilstand is een groot voordeel. Ik wel de indruk dat de fiets een tikkeltje langzamer is geworden maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik nog moet wennen aan de iets andere afstelling.

Geen opmerkingen: